Totes Gebirge (17. - 24. července 2004)

Doprava - vlak: s použitím Z-karty, Junior pasu a slevy CityStar za zhruba 1900 Kč na zpáteční jízdenku pro jednoho

Praha - České Budějovice - Summerau - Linz - Attnang-Puchheim - Bad Aussee (429 km)

(Bhf. Hinterstoder - asi 12 km od samotného Hinterstoderu) - Klaus - Linz - Summerau -České Budějovice - Praha (362 km)

SOBOTA: Bad Aussee (660 m, prohlídka kostela Hl. Paula) - Sattel (1000 m, v louce nad vesnicí hned u značky vytéká z trubky voda, pramen jsme míjeli i cestou nahoru po překročení silnice u chaty, voda se dá nabrat na nádraží v B.-A. a určitě i v Gasthausu na konci Sattelu, najít rovný flek na stan mezi muldami na pastvinách není snadné, ale kdo hledá najde, skrytý v lese, dokonce i s výhledem na Dachstein)

NEDĚLE: Sattel (1000 m) - Trissel Kg. (1754 m, od rozcestí na Trissel je to už skoro po rovině, tak max. šedesát výškových metrů) - Schoberwies (1704 m, louka se salašemi, při pěšince vlevo nahoru podél chat hned na začátku údolí je upravená studánka) - Brunnwiesen (1581 m - další údolí se salašemi, i v mapě je uveden zdejší pramen, ale je fakt, ze všude se pasou krávy, takže slabší povahy možná budou mít zábrany k pití zdejší vody :o)

PONDĚLÍ: Brunnwiesen (1581 m) - Appel Haus (1636 m, další pramen svedený do trubky překračujeme těsně před ní, vlevo pod cestou krásná ukázka škrapové skály) - Redender Stein (1900 m, příště bych asi volila místo ke spaní někde u něj, od chaty je to skok a není to tu zarostlé lopuším a šťovíky jako okolí chaty a salaší, i potok tu teče) - Wildgössl (2062 m, nejzelenější kopec v okolí, jedna ze stezek ho obchází po vrstevnici, ale my samozřejmě musíme přes vrchol :o) - Elmgrube (1622 m, chatky utopené ve vegetaci) - Pühringer H. nad jezerem Elmsee (1637 m, spíme u potoka na loukách za chatou, těsně před odbočkou na Röllsattel)

ÚTERÝ: odbočka na Röllsattel (1640 m) - Rotgschirr (2261 m, bílá stěna, která už od včerejšího večera láká k výstupu) - zpátky k odbočce (asi 1650 m) - sedlo Rotgschirru (2000 m) - přes "pláň Totes" - bivak před první odbočkou na Temlberg (rovný plácek u sněhového pole, kde trávíme následující tři noci)

STŘEDA: bivak (2000 m) - rozcestí pod Schermbergem (docela slušný potůček ze sněhových polí, zbytky jakéhosi "stavení", které by snad mohlo sloužit jako nouzový přístřešek) - odbočka k Welser H. (2123 m) - Grosser Priel (2515 m, v sedle místo na jeden stan, ale bouřku bych tu zažít nechtěla) - odbočka k Welser H. (2123 m) - prameniště nad chatou - Welser H. (1726) - odbočka k Welser H. (2123 m) - bivak

ČTVRTEK: bivak (2000 m) - Temlberg (2331 m, u odbočky několik míst pro postavení stanů) - zpátky na rozcestí a po značce č. 263 na Schermberg (2396 m) - rozcestí pod Sch. - bivak

PÁTEK: bivak (2000 m) - odbočka na Temlberg - odbočka na Spitzmauer - počasí nás donutilo přerušit výstup - Priel-Schutzhaus (1420 m) - Klinser Wasserfal - Brunnhäusl (618 m) - autem do Hinterstoderu (kemp byl zavřený) - Klaus - nocování u přehradní nádrže na řece Steyr

** Informace o vodních zdrojích je nutné brát s rezervou. Je pravda, že nouzi o vodu jsme neměli, ač všechny zdroje, z kterých jsme při plánování cesty čerpali tvrdily opak. Na druhou stranu, letošní léto nelze rozhodně nazvat suchým a i domorodci potvrdili, že tenhle týden byl po dlouhé době opravdu slunečný a teplý, takže i sněhu se tu asi udrželo víc než je na tuto dobu obvyklé. Jestli na něco spoléhat, tak na chaty, kde nabrat vodu není rozhodně problém a jejichž vzdálenost odpovídá zhruba jednodennímu pochodu, a pak snad na prameny uváděné mapou. Až pod Rotgschirr je jich celkem dost.